Reklamační řád
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Prodávající:
RV profil s.r.o., se sídlem Slivková 7, 080 01 Prešov, Slovensko
IČ: 52 342 212, DIČ: 2121012421, IČ DPH: SK2121012421,
zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Prešov, odd. Sro, vl.č.
38293 /P
Název a adresa provozu a kontaktní údaje
prodávajícího:
adresa provozu: RV profil s.r.o., Slivková 7, 080 01 Prešov
e-mail: rvprofil@rvprofil.sk
reklamace vyřizuje: Róbert Vranko, tel: +421 903 617 034
Otevírací doba: PO – PÁ: 08:00 – 16:00 hodin.
Tento reklamační řád „RV profil s.r.o.“, který je vydán v souladu
se Zákonem č.j. č. 40/1964 Sb. Občanským zákoníkem, ve znění
pozdějších předpisů (dále jen OZ), a se Zákonem č.j. 250/2013 Sb, Zákon
o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů se vztahuje na
prodej zboží v elektronickém obchodu na internetových stránkách
společnosti RV profil, s.r.o. (dále jen „prodávající“) na základě
kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavřené mezi prodávajícím
a spotřebitelem (dále jen „kupující“). Internetový obchod je
prodávajícím provozován na internetové adrese www.rvprofil.cz a www.rvplast.sk, a to prostřednictvím
webového rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
Uzavřením kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím souhlasí
kupující s podmínkami uvedenými v tomto Reklamačním řádu.
2. ODPOVĚDNOST ZA VADY A ZÁRUKA
Záruka na zboží se poskytuje v souladu s obecně závaznými právními
předpisy nebo po dobu uvedenou v kupní smlouvě. Záruční doba je
minimálně 24 měsíců (§620 OZ), delší záruční doba je poskytovaná
v závislosti na podmínkách uváděných výrobci u jednotlivých
komponentů výrobku.
Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím.
Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí
kupujícím (§ 619 odst. 1 OZ) a za vady, které se projeví po převzetí
zboží v záruční době.
Kupující je oprávněn zboží před převzetím prohlédnout a zkontrolovat
nepoškozenost obalu, po otevření obalu kompletnost zboží.
Kupující před převzetím zboží na smluvně určeném místě mimo sídlo
prodejce je oprávněn zkontrolovat nepoškozenost obalu. Po otevření obalu je
oprávněn zkontrolovat úplnost dodání zboží a jeho nepoškozenost.
Poskytnutá záruka se vztahuje na výrobní vady zboží nebo jiné vady,
které nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím
zboží v rozporu s jeho účelem nebo návodem, mechanickým poškozením
nebo přiměřeným opotřebováním, živelnými pohromami jako například
úderem blesku či jiným atmosférickým výbojem, ohněm či vodou.
3. UPLATNĚNÍ REKLAMACE
Kupující může uplatnit vady i práva vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady u prodávajícího na adrese jeho sídla. Za moment uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží, pokud to není možné, tak okamžik kdy byla prodávajícímu doručena reklamace obsahující veškeré náležitosti dle bodu 4. tohoto reklamačního řádu.
4. ZPŮSOB VYBAVENÍ REKLAMACE
Kupující při uplatnění reklamace uvede potřebné údaje z kupní
smlouvy, tak aby bylo možno přesně kupujícího a reklamované zboží
identifikovat.
Kupující uvede případné změny ve svých kontaktních údajích, tak aby
jej mohl prodávající neprodleně informovat o postupu ve vyřizování
reklamace.
Kupující co nejpřesněji popíše vadu zboží a způsob, jakým se vada
projevuje.
Pokud je to možné vzhledem k druhu zboží kupující jej zašle na adresu
sídla prodávajícího.
V případě, že zaslání zboží prodávajícímu není možné vzhledem
k tomu, že již bylo zabudováno do stavby, zašle kupující prodávajícímu
fotografie poškození a montáže, případně i vzorky. Pokud je to nutné
dohodne prodávající s kupujícím den a hodinu obhlídky vadného zboží.
Kupující je při tom povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou
součinnost tak, aby prodávající mohl vzhledem ke všem okolnostem dodržet
zákonné lhůty týkající se vyřizování reklamace.
Prodávající obratem potvrdí převzetí reklamace a její úplnost, tak aby
mohl o její oprávněnosti rozhodnout v zákonem stanovené lhůtě.
Kupující se zavazuje poskytnout součinnost při vyřizování reklamace.
Prodávající vyřídí reklamaci do 30 dnů od uplatnění reklamace na
vadné zboží.
Jde-li o vadu kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné
odstranění bez zbytečného odkladu. Rozhodnutí o způsobu odstranění vady
záleží na prodávajícím.
Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží,
popřípadě jeho části, nevzniknou-li tím prodávajícímu nepřiměřené
náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady (§ 622 odst.
2 občanského zákoníku).
Prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za
bezvadné, nezpůsobí-li to kupujícímu závažné obtíže (§ 622 odst.
3 občanského zákoníku).
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby bylo možné
zboží řádně užívat, má kupující právo na výměnu zboží nebo má
právo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny (§
623 odst. 1 občanského zákoníku). Kupující má právo na výměnu
zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní
ceny, jde-li o odstranitelnou vadu, ale vyskytla se opakovaně alespoň
potřetí po jejích dvou předchozích opravách.
Kupující má právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy
a vrácení zaplacené kupní ceny, vyskytlo-li se více vady a to i tehdy,
jde-li o odstranitelnou vadu, avšak kupující nemůže vzhledem k většímu
počtu vad zboží řádně využívat. Za větší počet vad se považují
současně alespoň tři různé odstranitelné vady, přičemž každá z nich
brání v řádném využívání.
Nevyřídí-li prodávající reklamaci do 30 dnů, kupující má stejná
práva jako v případě, kdy jde o neodstranitelnou vadu (§ 18 odst.
4 Zákona o ochraně spotřebitele), tzn. má právo na výměnu zboží nebo
na odstoupení od smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny zboží.
Jde-li o neodstranitelnou vadu, která však nebrání řádnému využívání
zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní
ceny zboží.
5. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních
podmínek.
Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 21.5.2019.
Prodávající si vyhrazuje právo na změny tohoto reklamačního řádu bez
předchozího upozornění.
V případě, že kupní smlouva byla platně uzavřena před nabytím
účinnosti v době uplatnění reklamace platného reklamačního řádu ke
dni uplatnění reklamace tak se bude při vyřizování reklamace postupovat
podle reklamačního řádu platného v době kupní smlouvy, ale pouze za
podmínky, že ustanovení reklamačního řádu jsou v souladu s platnými
zákony a uplatnění reklamace dle reklamačního řádu platného v době
uzavření kupní smlouvy je pro kupujícího výhodnější a kupující
s ním vysloví po poučení ze strany prodávajícího výslovný souhlas,
který potvrdí svým podpisem.
V Prešove dňa 21.05.2019 |
![]() |